Päästiin labrasta tunnin etuajassa ja sen jälkeen oli 2 h luento bioprosesseista klo 16-18. Minun bussini treeneihin lähtee 18.20 Kauppatorilta. Niinpä kipaisin ylimääräisen tunnin aikana hakemassa koiran kotoa ja se odotti kiltisti koulun pihalla lähtöä. Tosin oli ehkä vähän vilpoista, arvioin sään hiukan lämpimämmäksi kuin se oli.

Niinpä olimme taas treeneissä. Harjoittelin kontakteille pysäytystä. Se vaatii näemmä kovasti työtä, sillä Alvan mielestä me treenataan juoksukontakteja. Toinen on, että se jäi kontaktienharjoitteluhärpäkkeen päälle jumimaan, kun kerran piti pysähtyä.

Harjoittelin siivekkeenkiertoakin. Naapurikentän mieskouluttaja tuli neuvomaan minua siihen, mutta en tiedä, onko meillä sama tavoite. Minä haluan koiran kiertävän esteen taakse siivekkeen ulkopuolelta kaikista suunnista. Alva ei vain hahmota, että kriteeri on lähestyä minun suunnastani ensin siivekkeen lyhyttä, ei pitkää päätä. Mä en osaa kyllä tehdä erottelua.

Sitten sai kokeilla vinokeppejä, jonka toisessa päässä oli verkot. Alva vetäisi ne vauhdikkaasti läpi.

Okserilla mentiin ensin hyppy ja sitten heti perään okseri, että koiralla oli jo vauhti päällä. Minulla okserikäskyksi näytti valikoituvan 'tupla'. Tämä tehtiin kaksi kertaa eikä Alva empinyt tai pudottanut kummallakaan. Korkeus oli tosin luokkaa medi. Alva tuskin edes hyppäisi maksikorkuista estettä, vaikka se on kyllä mennyt maksimuurista yli.

Mini/medikorkeudelle asetettu paksu puurunkoinen rengas sujui Alvalta hyvin, onhan se vastaavan nähnyt ennenkin meidän mökillä. Alla kuva siitä. Maksikorkeudellakin se meni oikeasta aukosta läpi, mutta siirryttyämme kokeilemaan metallirunkoista ohutta rengasta, ei enää sujunutkaan. Kokeilimme minikorkeudella muutaman epäonnisen yrityksen jälkeen ja meni se lopulta maksikorkeudeltakin tuosta renkaasta läpi, tosin kouluttaja piti varmuuden vuoksi rimaa alareiän edessä.

Nykyään renkaan rengasosa on teipattu. 

Kurssia on vielä yksi kerta jäljellä. Silloin on kertausta.