Mä yritin seurauttaa Alvaa portaissa. Se ei selvästi ollut valmis moiseen haasteeseen. Juttu päättyi varsin kurjasti ja me molemmat olimme pahalla tuulella.

Iskä kävi eilen, mutta ei juuri morjestanut mua, muuta kuin tipautti työreissullaan mulle yhden laatikon ja vähän evästä. Alva oli ihan sekopäinen sitten, etsi iskää joka paikasta. Tänään se oli levitellyt sen laatikon sisällön pitkin kämppää, repinyt kaksi muovipussia, jotka oli kääritty laatikon sisällön ympärille ja saanut jotenkin kiivirasian alas hyllyltä rutaten sen pakkauksen tyystin. Mä taas olin aamulla hammaslääkärissä porattavana ja sen jälkeen piti pitää esitelmä kasvislasagnen ravintoarvosta. Puudutuskin oli siihen mennessä haihtunut. Voi miksi, miksi, mä en tajua, että nuo lisää mun heikkohermon paineet räjähdyspisteeseen.

No, sisu ei antanut periksi ja eikun parin tunnin päästä uudelleen koiraa kiusaamaan. Tällä kertaa makkaralla ja köysilelulla aseistettuna. Sen mieliala oli portaissa selvästi maassa, mutta edistystä.

Sitten siirryin puiston nurmikolle. Yritin saada Alvaa seuraamaan tasamaalla (siellä oli hankikanto), mutta se pisti lekkeriksi. Se juoksi vain ympäriinsä ja haukkui. Olisi melkein voinut luulla, että se perseilee ja lällättää, mutta varmaankin se ei tiennyt, mitä perhosta mä oikein halusin siltä ja keksi sijaistoiminnon. Ja se vaikutti olevan kovin kierroksilla. Kyllästyin ja ignoorasin koko koiran ja hain lelun varastosta. Elikko alkoi jo vähän kiinnostua, että mihis Reiska häippäs noin vaan, mutta mä hätistin sen kauemmas. Sitten mä vain pyysin sen luo ja leikin, kun se tuli metriä lähemmäs. En antanut lelua sille irrottamatta otettani, sillä  koira olisi varmaan painellut sen kanssa puiston toiseen päähän.

Ja kylläpä koirassa oli virtaa. Se tahtoi vain roikkua. Nappasin sen pari kertaa sivulle ja seuruutin ja retuutin lelua palkaksi. Harmi, etten osaa käsitellä koiran viretilaa tai mitään. Nyt se piti sentään korvia ylhäällä ja silmissä oli semmoinen hohde, mutta silti se hidastelee. Varmistelee kai, ettei tule mitään sanomisia tai jos se keppi lentäisi vähänlöysemmälläkin suorituksella.

Pääsisipä oikeisiin harjoituksiin tai saisi treenikaverin.